Effektiv klagomålsapp för konsumenter
ভোক্তা-অধিকার অভিযোগ কেন্দ্র är en användarvänlig app som gör det enkelt för konsumenter att anmäla klagomål till den nationella myndigheten för konsumenträttigheter. Med hjälp av appen kan användare snabbt logga in med sitt Google-konto utan att behöva ange ett lösenord. Efter inloggning fyller man i ett formulär med kontaktuppgifter, där alla fält är obligatoriska. Vid lyckad anmälan kommer DNCRP att kontakta användaren för vidare förfarande.
Appen erbjuder en smidig process där användare kan lämna in klagomål genom att ange namn och adress på det anklagade företaget samt detaljer kring incidenten, inklusive en bild av kvittot. Om klagomålet godkänns av DNCRP, kommer myndigheten att återkoppla till användaren. Detta ger en chans att få tillbaka 25% av den utdömda bötesbeloppet, vilket gör appen till ett värdefullt verktyg för konsumenträttigheter.